fredag, april 04, 2008

det här med att prioritera

varför är det så att man helt plötsligt prioriterar precis allting annat när man vet om att man har ett måste, en deadline? istället för att skriva de sista kompletteringsuppgifterna som skall vara inlämnade under dagen så har jag börjat putsa fönster, dammsugit, diskat all disk för hand (!) betapetat mig och bilddagbokat samt lyckats beställa böcker på adlibris för närmre trehundra spänn. jisses, jag säger då det. det måste vara något fel på mig. så nu ska jag bli lycklig, jag ahr höärt att man blir det av att shoppa. kanske är det så att böckerna vegan cupcakes take over the world*, snabba cash, bitterfittan och ett gäng till hjälper mig att känna att jag faktiskt har en plats och att jag passar in i dagens konsumtionssamhälle. eller inte. * ja för jag kanske skulle få för mig att baka en massa cupcakes helt plötsligt. det är ju inte alls så att jag har ett pressat schema som det är..

1 kommentar:

Hanna sa...

Haha, jag känner igen mig i det där. Jag gör alltid allt möjligt istället för att göra det jag borde. Man sparar helt enkelt på de tråkiga sakerna så länge som det går (och ibland lite längre än så).