söndag, juli 31, 2011

Det här med ny dator

Så har vi kommit fram till det som alltid brukar hända när det är som mest olägligt, att datorn slutar fungera.. Jag har haft det på känn ett tag då den surrat mycket märkligt och varit segare än vanligt. Sedan en lång tid tillbaka har jag varit tvungen att ha strömsladden ikoplad redan innan jag startat laptopen för annars har den totalvägrat. Igår kom det et felmeddelande som berättade för mig at det nte gick at hitta hårddisken och idag villl den inte starta alls. Jag  tackar min lyckliga stjärna för att jag hunnit läga över alla bilder och filmer till den portabla hårddisken och drar en suck av lättnad när jag konstaterar att detsamma gäler alla upsatser, rapporter, papers och portfolioanalyser jag producerat de senaste sex åren. 

Men vad ska jag göra nu då? Ja köpa en ny laptop, såklart. Men var och vilken modell? Hur mycket minne behöver jag? Hur stor skall den vara? Jag kan i n g e n t i n g om sånt här och jag har noll intresse. Enda gången jag reflekterar över tekniska pylar är när de inte fungerar. Och här sitter jag nu då - lite lagom förvirrad och tänker att jag måste börja nysta i detta redan nu av två anledningar: att säga att H ogillar när jag dricker kaffe vid hans dator är en stor underdrift, utan dator kan jag inte börja på mitt examensarbete (som jag tänkt börja på sen i juni nu...). Kanske är det någon av er bloggläsare som har några råd och tips att koma med?

Inga kommentarer: