torsdag, juni 21, 2012

Det här med att sälja lägenhet.

Det här med att sälja lägenhet. Hur gör man egentligen? Och med man så menar jag jag, behovet av att flytta och längtan bort är större än någonsin tidigare men det känns som att hela jag lamslås av hela projektet för att det känns så svårt, oöverkomligt och brutalt tidskrävande. Hjälp?

När H var hemma förra gången så packade vi ner all skit vi inte behöver och bar ut en del möbler, rensade helt enkelt men det känns ändå som att lyan är överfull. Hur mycket ska man renovera? Måla? Slipa golv? Var tjänar man på det? Efter midsommar kommer det hit mäklare så då lör jag kunna stilla mina frågor men det är lång tid tills dess och jag vill lögga upp en plan så därför tänkte jag att någon av er som läser bloggen kanske har koll.

Jag drömmer om en rymlig trerummare med knarrande parkettgolv med mycket plats för hela familjen, om en lägenhet med djupa fönsterkarmar och snirkliga trädetaljer som vi tillsammans målar vita. Jag drömmer om en lägenhet med högt i tak och en stor balkong där jag och H kan sits och dricka vin och prata sommarkvällarna igenom. Det är så jag vill ha det.

1 kommentar:

Catrine sa...

Glad midsommar och trevlig semester till dig och familjen!
Kram från din kusin