måndag, november 22, 2010

världens festaste fest!

Okej, det har varit lite torka i bloggosfären på sista tiden, eller, i alla fall här hos mig. Det har sina förklaringar, skolan tar sin lilla tid och dessutom har jag blivit gräsänkling igen, något som suger stenhårt. Till allt detta har jag firat pappas födelsedag, spelat curling, tränat och varit på världens fetaste logoreleasepartaj med världens bästa roller derby liga. Att spela curling var sjukt roligt, att träna ger mig energi men lördagens fest på bodoni är det bästa jag varit med om på mycket, mycket länge. Festen ägde rum på Bodoni, ett ställe som jag inte riktigt pallar med på grund av  tvivelaktiga vakter och konstig personal, trots detta var peppen total.

Eventgruppen hade gjort ett fantastiskt jobb med att pimpa lokalen i sann Crime City anda och många av spelarna hade klätt upp sig i sina bästa derby-outfits. Kvällen inleddes med ett fantastiskt framförande av Bobi och sen blev det bara bättre trots att vänner som lovat att dyka upp svek och att det hände en del mindre roliga saker är det en av de bästa kvällarna på mycket mycket länge. När jag gick hemåt vid halv två så var det med ett stort leende på läpparna och med trötta, värkande fötter trots att jag hade bästa skorna på mig. Nu är de helt klart indansade.

 Jag är så jävla glad att jag är en del av denna fina ligan och det bästa är att detta bara är början!  Foto:Ylva Isljung


Också var det ju loggan med... TADAAA!

2 kommentarer:

Mirijam sa...

Jag var uppbokad sedan länge på en annan fest utanför Kristianstad så jag kom dit klockan 02 och alla var pissfulla, inklusive mitt sällskap. Men det var kul den timmen jag var där!

Aloha Riot sa...

tyvärr var jag tvungen att dra hem till barnvakten vid halv två, men nästa gång, då ser vi till att inte springa om varandra.
ja tobbe redogjorde för det han inte riktigt mindes igår. generellt sett var nog alkoholnivån lite för hög på de flesta, i alla fall var det en del bakisdjur på träningen i söndags och ganska många som inte dök upp alls.
jag saknar dig på träningarna!