tisdag, november 30, 2010

Day 07 – A Good Friend

Jag har många vänner och fler bekanta, stundtals är det så att jag inte riktigt hinner underhålla alla relationer så som jag önskar och det gör mig lite ledsen, det finns så många fina människor i min närhet som jag gärna hade kommit närmre inpå. Rubriken på dagens inlägg känns rätt sunkig så jag döper helt sonika om detta inlägg till ”A good friend.”

En bra vän är någon som finns där och som står vid min sida när det stormar såväl som när det är stiltje. Någon som säger till mig att komma ner på jorden när jag svävar alltför långt bort och som faktiskt talar mig till rätta de gånger jag är ute på för djup vatten och borde tänka om. En bra vän är någon som vågar vara ärlig och som står fast vid sina ord. 

Ganska många gånger kan jag känna mig ensam trots att jag är omgiven av människor som jag vet bryr sig om mig. Jag har svårt att prata om mig själv och mina problem, känslan av att vara i vägen tar lätt överhanden och många gånger så leder detta till att jag känner att mina problem och funderingar inte riktigt får plats när jag skulle behöva kräka ur mig och att jag istället stänger in mig och gräver ner mig. Säg hej till musslan. 

Förutom H så finns det faktiskt bara en enda människa som känner mig så väl att hon inte låter detta ske och det är Zandra och hon har alla ovan nämnda egenskaper. Många gånger blir folk förvånade, rentav provocerade när vi kommer tillsammans. Jag tror att det beror på våra olikheter när det kommer till utseende, och karriärsval, för de som inte känner oss så är vi natt och dag. Kanske är det också därför som vi kompletterar varandra så väl. Jag har skrivit ett annat inlägg om henne och vår vänskap som ni kan läsa här

Inga kommentarer: