söndag, juli 01, 2012

Just det ja: jag är med i cuplaget!

Det har hänt så snorigt mycket på sista tiden att jag helt glömt bort att skriva om det. Ni vet den där roller derby festivalen som vi i Crime city anordnar? En stor del av denna är Malmö cupen där mixade lag från Sverige, Norge, Finland och Danmark spelar en turnering. Platserna i det svenska laget har lottats ut ut två kvoter, en nybörjarkvot där en endast behövt scrimma och sen en kvot för de lite mer avancerade åkarna. Tio spelare har dragits ur varje och först kom jag inte med. Lika bra tänkte jag, då kan jag hänga med lilla w och njuta av att bara titta på derby för en gångs skull men så hoppade två spelare av och mitt namn drogs ut den avancerade kvoten och fy fan vad glad jag blev! Jag älskar att spela derby, det är verkligen något av det bästa jag vet och att göra set utomhus i (förhoppningsvis) vackert väder tillsammans med ett riktigt grymtihopplockat lag känns riktigt utmanande och kul. Om två veckor smäller det. Skall få ihop det sista med Sroc först bara och lite annat men det kommer att bli bra så bra.

1 kommentar:

Swede Hurt sa...

det kommer att bli jättekul!