måndag, juli 30, 2012

Sista semesterveckan comin' up

Så har den börjat, mitt livs första semesters sista vecka. Det känns både vemodigt och sorgligt och bra på samma gång.  Jag och W har haft ett fantastiskt sommarlov, sex veckor fyllda med utflykter, lek och upptäckande. Jag har verkligen kunnat ge honom all tid och all energi som inte riktgt finns när jag jobbar heltid och det har känts riktigt bra. Det känns vemodigt och sorgligt för att tiden gått så fort, för att jag känner mig lite snuvad på den här sommarkonfekten, sommaren 2012 är verkligen sommaren som aldrig kom, i alla fall här i Crime City, det har varit regn, regn och mer regn vilket gjort att det inte alls blivit så många lata dagar på stranden och spännande utflykter som jag sett framför mig. Men ändå, det skall bli skönt att börja jobba igen, jag gillar mitt jobb, jag har fantastiska kollegor och hösten kommer garanterat att bjuda på en hel hög med överraskningar och utmaningar och jag gillar ju det, jag vill utvecklas, utmanas, omvärdera och omstrukturera. Kanske hade den här sista semesterveckan inte känts alls så vemodig om det nte vore för att det känns som att sommaren är slut, att hösten är på intågande.

Inga kommentarer: