fredag, december 03, 2010

Dagen igår.

Alltså hörrnini, jag måste berätta om dagen igår!

Det som började som en ganska sunkig torsdag med snöstorm och pinande vindar utanför fönstret slutade som en riktig tiopoängare. Pluggdate med matte-basgruppen på hemma hos plan i ett snorfint kollektiv, allt gick som en dans - sista gruppuppgiften i matten är nu klar för inlämning följdes upp av middagshäng och matlagande hemma hos oss tillsammans med Världens Bästa Jens som jag träffar alltför sällan. När klockan närmade sig åtta var det bara att dra på dom bästa gåbortsmjukisbrallorna och knata hem till Mirijam för skräckfilmskväll i sällskap av Mallan och W då. Och icke att förglömma underbara Tigerkorven Alfie! Åh vilkendag, åh vilken kväll! Jag överlevde filmen Barnhemmet och jag kissade inte på mig mest tack vare att jag kunde fokusera på Alfies och Ws snarkkör. Inte nog med att Mirijam hade bemödat sig med att baka sjukt god vegankaka, hon har typ världens mysigaste/finaste/gladaste hem också. Det var med ett leende på läpparna som jag lade huvudet på kudden inatt. 

1 kommentar:

Mirijam sa...

Ja, det kommer bli en sjukt bra vintertradition det här ju!