onsdag, februari 16, 2011

Träningshelgen!



Helgen i Berlin har varit helt underbar. Varje gång jag kommer till staden falller jag handlöst. Jag förälskar mig i stadens historia, i byggnaderna, människorna, parkerna. För att inte tala om barerna, klubbarna och spelställena, kollektiven och de ockuperade husen, gatukonsten.. och efter den här helgen  i berlins derbytjejer. Jag har tränat med några av de bästa åkare jag vet, åkt sida vid sida och blockat. Pratat taktik och träningstips. Jämfört blåsor och skavsår, skrattat och svurit.. Jag är så glad att jag åkte, att bara få vara mig själv och inte mamma en hel helg var välbehövligt, att lära känna mina lagkamrater bättre och umgås med dem utanför träningshallen är något jag längtat efter och att dricka öl till gryningen och hitta på öventyr är något jag bara fantiserat om under snart två år..

Jag och Smacky efter ett hårt pass.
Lördagens träning började med kondition och uthållighet, femtio  varv, (50!) på 11 minuter, hela tiden förflyttning inom packen upp till toppen och med whips. Jag trodde att jag skulle dö, konditionen är inte den bästa och byggdammet och det hala golvet hjälpte inte direkt till men jag klarade det. Lite taktikövningar och annat smått och gott och sedan var det dags för scrimmage.  Ettt fullängdsscrimmage med refs och NSOs a 2x30 minuter, Crime City mot Berlin, det gck över förväntan. Nervositeten släppte efter första jammet och jag kände hur saker och ting föll på plats. Överlag är jag nöjd med min insats, för drygt fyra månader sedan kunde jag knappt stå på quadsen och nu har jag kört träningsmatch mot några av Europas bästa spelare, det är stort det. Den bristande konditionen och de obefintliga musklerna gjorde sig påminda så nu är det hårdträning som gäller här hemma men det är en helt annan historia som jag förmodligen återkommer till vid ett senare tillfälle.
 
Förutom träning så har helgen varit full av öl, god mat och sjuka mängder skratt.. jag kan knappt vänta tills vi åker ditt nästa gång..  Fler bilder kommer så snart jag tömt kameran.


4 kommentarer:

Mirijam sa...

Ja, underbart! Nästa gång hänger jag på!

Anonym sa...

Fan va roligt det låter Lotta!!! Vi ses i Malmö helgen 11 mars! SKITKUL!

Aloha Riot sa...

Ja Pinnyn! Jag vill hänga i Berlin med dig!

Karolina, det är helt fantastiskt, jag är så glad att jag har hittat denna sporten.. det känns riktigt, riktigt bra. Hur går det för dig? När skulle du göra minimum skillstestet?

Viktorious sa...

Jag säger detsamma, känns skitkul detta! Förhoppningsvis ä ja klar med minimum skills i april. Pepp Pepp! Men det ä fan mycke å komma ihåg!! MASSA regler å nya ord å lära sig. men det känns kuuuul!!
Jag kommer utan familjen i mars, så att ja kan festa ordentligt med er!! :)