tisdag, februari 08, 2011

Examination avklarad

Examination två (av fem) avklarad efter dagens monsterpass innehållande inte mindre än sju multimodala gestaltningar och efterföljande receptioner. Min hjärna känns lite som en tvättsvamp och allt jag vill är att lägga mig i ett varmt bad med en mycket lättläst pocketbok och ett glas rötjut för att sedan hoppa i mjukisbrallorna och bädda ner mig i soffan med film och snask. Åh, ljuva önsketänkande, istället sitter jag på en stånkande, brummande och överfull grön buss. Om jag säger att resan ger mig associationer till filmen speed kan ni nog se det framför er, lägg till rusningstrafik på det också så är ni i hemma. När (om) jag överlever resan och kommer hem så ska bilen städas och tvättas och fixas så att den är top notch inför morgondagens besiktning, du kan väl hålla tummarna för att den går igenom, livet blir så mycket lättare då? Men sen blir det minsann soffhäng!

Inga kommentarer: