onsdag, juni 29, 2011

derby uttern säger:


Skatade genom Crime City ner till utomhustracken igår där jag rullade några laps, peppade freshiesar till att klara minimumskills och piskade dem genom lite fysträning. Jag behövde verkligen det. Stapeln med en orangeröd dalande sol är en bild jag skall spara på min näthinna för att plocka fram i januari när jag h a t a r  de piskande vindarna som skär genom märg och ben och det vågräta regnet. Första gången jag rullar utan tights trillar jag givetvis. Och slår upp halva röven. Har ett, uppskattningsvis, tio gånger femton cenimeter stort skrubbsår på baksidan/insidan av låret som vätskar sig och gör svinont. Som man bäddar får man ligga. Den man ligger med får bädda.

Bildkälla  http://fuckyeahrollerderbyotter.tumblr.com, kanske den hemsida som fått mig att skratta mest den här förmiddagen. Genialiskt är vad det är!

Inga kommentarer: