fredag, maj 28, 2010

fredag

så är det fredag igen. inte för att det spelar någon större roll för min delegentligen, varje dag har sin gilla gång med lilla w och vesslan får en helt ny innebörd när man är hemma och dessutom "ensamstående." mamma var här tidigare idag och passade trollungen så att jag kunde plugga så nu är första inlämningen kirrad. jag hann med att sortera papper och ordna lite annat tråk också. på det stora hela har det varit en riktigt produktiv dag och jag borde känna mig nöjd. jag gjorde det innan men nu är jag mest bara obekväm. och ledsen. och ensam, eller snarare fast i känslan av att vara obekväm, ledsen och ensam. det SUGER att sakna sin partner tills man storknar, att vara ensam hemma med en underbar bebis en fredagkväll när alla andra är ute och dricker bir och att den kliande känslan av rastlöshet lever rövare i maggropen. FREDAGSMYS I HELVETE HELLER

Inga kommentarer: