lördag, juni 30, 2012

Burmeisterinvigningen

Ja så blev det dags att inviga en bar och restaurang. I torsdags följde jag med min kära lillebror ut och tog del av Visbys nattliv. Träffade hand vänner och fick en inblick i hur det går till här på ön under sommarveckornas högsäsong. Det var längesedan jag kände mig så malplacerad som på Burmeister men shit vad skoj jag hade det ändå. Det är sannerligen skönt att jag inte längre är sådär osäker, rädd och mån om vad andra tycker om mig längre, livet är så himla mycket roligare när jag vågar släppa på allt och bjuda på mig själv.

Tack vare drink och ölbiljetter och gratis mat så kom jag billigt undan med hela kalaset, något som annars verkar vara i princip omöjligt på den här ön (i alla fall sommartid). Jag förundras över hur mycket pengar som är i omlopp här och hur lite pengarna är värda för många av sommargästerna, yta och pengar verkar i många fall betyda allt.

Inga kommentarer: