tisdag, mars 01, 2011

tristessdöden: räkningar och allsköns papper

Årets första vårdag och jag dör tristess-döden. I två, kanske tre veckor har jag vägrat att se åt alla pappershögar som poppat upp runt om i lägenheten. Räkningar, styreslepapper, mötesanteckningar, brev och föreläsningsanteckningar - det har varit mig egalt men nu håller det inte längre. Dels börjar jag få panik över röran och dels så ligger där en hel hög med räkningar som borde varit betalda för längesedan.. Äntligen börjar jag se köksbänken, hallskåpet och skrivbordet igen, ett protokoll kvar att renskriva och sedan skall jag sätta tänderna i en väns överklagan till arbetsförnedringen angående indraget bidrag. Veckans kommande samlingar och aktiviteter på förskolan är planerade och genomgångna. Imorgon ska jag göra trolldeg för första gången någonsin, känner mig stärkt av dagens lyckade play-doh tillverkning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har W börjat på förskolan? Jössös va tiden går!!!

Aloha Riot sa...

nä han har absolut inte börjat på förskolan! H är föräldraledig. han skall tidigast börja i augusti-september då han är 20 månader.