onsdag, februari 15, 2012

Under isen

Jag är helt under isen. Nya dagen på jobb blev inte som tänkt, den blev inte alls för när jag kom dit i morse så var det stängt, mörkt och öde. Jahapp. Gick tillbaka hem till sjukstugan och konstaterade att lilla W är snarare sämre än igår. Hur fan kan det vara möjligt? Fyra dagars penicillinkur (av fem) till ingen nytta. Tillbaka till sjukan för mer adrenalin, kortison och nya prover. Öroninflammationen såg värre ut, stackars unge, har ärvt sin mammas öron. Stor infektion i halsen och sämjan alltför hög. Uttorkad, kraftlös. Säg mig någonting jag inte vet. Vätskeersättning på det och observation, ny medicin och återbesök imorgon. Så var det med den träningen som jag sett fram emot i veckor, CCR gästtränades av speed skaters från Köpenhamns Rolling Vikings. Jag är så jävla ledsen över att missa all träning, jag är ledsen och rädd över att inte täcka till som mamma och skydda, trösta, lugna tillräckligt i sjukdomen. Man skulle nog kunna säga att jag är helt under isen faktiskt.

5 kommentarer:

Fia sa...

Tänker på er hjärtat! Håller min bästa tumme för att det ska vända snart. Massa Kramar från Göteborg

Tristessa sa...

Du har mitt medlidande. Jäkla hemska virusbakterie saker. Det slutade med att mitt barn fick rör inopererade men i dag började det ändå igen :(

Swede Hurt sa...

Jag vet att jag itne kan göra något bättre, mer än att säga till dig att du är fantastisk som människa och jag är sjukt lycklig att vi är vänner!

Anonym sa...

lotta jag vet ingen som får ihop det så bra som du! vi ses inte så ofta (aldrig) men jag tänker på dig ibland och hur mycket du klarar av och hur bra och engagerad du är i det du gör. att man inte räcker till hela vägen varje dag är inte så ovanligt, det är alla med om ibland. jag fattar att du är orolig för lillen och att detta tar hårt på dig, men det är ingen reflektion alls på hur du är som förälder. han kommer att bli frisk, och det kommer att bli vår och du kommer att orka mycket mycket mer länge länge till. skäms inte över att dina krafter slits ibland, det är egentligen så du vet att du ger allt i alla lägen. mitt bästa råd när man känner att man inte klarar mer är att man tar en liten paus, som kenny powers säger; take a little time off from being unstoppable... lovar att energin återvänder nästan omedelbart. och så slipper du att någonsin riskera bli utbränd. störst kram på dig
/x

Aloha Riot sa...

tack för alla pepp och kommentarer. Det värmer