tisdag, juli 15, 2008

sheisse

det här gör mig så jävla ledsen, irriterad och på allmänt dåligt humör att jag vill krypa ur skinnet. en tolvåring som bryr sig o antirynk-krämer och fuktighetskrämer som om det vore den mest självklara saken sedan överförfriskade svenssons på midsommarafton. och detta på grund av sin egen morsa.. jag skulle vilja veta vad mammorna känner, är dom stolta idag när artikeln publicerats? mitt vackra barn, som inte har några rynkor, och som är så medveten om sitt utseende? sjuka jävla värld, det är inte tonåringar det handlar om, för så gamla ahr dom inte hunnit bli. det är just det, det är B A R N. som borde spela fotboll, sova-över, sträckläsa ungdomsböcker, njkuta av sommarlovet, utforska sina egna hjärnor och kroppar. inte oroa sig om att dom kanske kommer att ha en rynka, om sisådär 25 år. jag får ont i magen

1 kommentar:

Morrica sa...

Många av föräldrarna av idag är både ruskigt skrämmande osäkra i sina föräldraroller och lika osäkra i sina egna roller som människor. Hur blev det så? Vem vinner vad på det?

En tolvåring ska få experimentera med sitt utseende, sminka sig som en hora eller häxa, öva sig och lära sig och finna sin egen stil. Föräldrarna bör nöja sig med att stoppa de värsta excesserna, de som faktiskt kan skada, och i övrigt inte lägga sig i. Tycker jag.

Japps, jag tycker lärarhögskolan gjort klokt där. Vilken sorts lärare tänker du dig att bli?