onsdag, juni 02, 2010

ett steg fram, två tillbaka

jag har varit riktigt nere på sista tiden. jävligt nere om sanningen skall fram, att bli mamma är något av det bästa som hänt mig, varje minut med lilla w känns värdefull men allting runt omkring tär så sinnessjukt på mig. att H är borta och jobbar är tungt jag vill dela varje dag med honom alla framsteg och orosmoln saknaden känns i varje milimeter av min kropp stressen över skolan är ständigt närvarande vid sidan om saknaden att läsa tre olika kurser heltid precis när man varit med om en förlossning och allt vad det innebär är inte det lättaste eller det är svårt för mig. jag har noll motivation och ingen tid men måste ändå. varje kväll när lilla w har somnat så försöker jag tvinga mig själv att skriva lite, läsa mycket och komma tillbaka men om sanningen skall fram går det sådär. till råga på det så blir vesslan bara sämre och jag vet inte vad jag ska ta mig till igår och i förrgår har känts för tunga jag orkar inte mer så idag fick förvandlas till en njutardag med frukost på balkongen och sedan blev det häng i pildammsparken med lila w, vesslan, bilbo och sid. efter en massa timmars drakflygning fotbollsspelande grillande kacklande filosoferande och funderande så känns det faktiskt bättre jag fattade ett viktigt beslut idag som känns helrätt trots att vi egentligen inte har råd. Eller, snarare ett beslut och ett klipp. Idag är det pluggförbud och att sitta vid skrivbordet kommer inte på fråga och jag försöker så gott jag kan att inte ha ångest över stressen. ikväll ska jag titta på film och lyssn till lilla ws andetag samtidigt som jag känner värmen från vesslans mjuka päls när vi ligger och trängs i den lilla soffan.

Inga kommentarer: