måndag, augusti 16, 2010

fuck you d&j

Fuck you Mia och d&j familjeklubben som vill sälja barnkläder till mig. Häromdagen damp det ner ett brev från familjeklubben, jag som annars enbart får räkningar och reklamutskick från sunkiga och tvivelaktiga barnmatsföretag kände mig lagom förväntansfull och glad tills jag ögnade igenom innehållet, i brevet kan man läsa följande "Det är inte svårt att hitta fina barnkläder. Men att köpa kläder som håller hög kvalitet, lågt pris och som är miljövänligt framtagna, är inte lika lätt. Därför har vi startat Du & Jag-klubben.Vi tror att det finns fler miljömedvetna föräldrar som vill ha kvalitetskläder direkt hem i brevlådan – utan att behöva springa runt i affärer för att handla.För att du ska få chans att testa vårt koncept har vi ett riktigt bra prova-på-erbjudande. För endast 269 kr får du ett välkomstpaket bestående av fyra tuffa och sköna plagg. Butiksvärdet på kläderna är ca 700 kr. Välkomstpaketet finns i två utföranden. Ett för flickor och ett för pojkar. Men du kan naturligtvis välja vilket du vill."

Flickornas välkomstpaket innehåller givetvis en klänning och leggings samt en body och ett par brallor. kläderna är rosa och beskrivs som  läckra smaskiga, roliga och har härliga färger. Pojkpaketet innehåller ett par "coola" byxor, en tröja en body och ytterligare ett par brallor och beskrivs som tuffa på tre ställen,kul och coola på två ställen i texten. Det känns ju stabilt.

Mia ditt reklamutskick går direkt i pappersinsamlingen, Fuck dig och dina könsspecifika kläder och den största frågan återstår, varifrån har du fått min adress?




Bilderna kommer från hemsidan, http://www.djf.se/, jag har skickat ett mail och ställt frågorna till den där Mia, jag föreslår att du också gör det oavsett om du fått samma erbjudande som jag eller inte.

Inga kommentarer: