onsdag, november 16, 2011

Små ljusglimtar i vardagen

Att fylla dagarna med liv och inte livet med dagar är inte helt lätt när allting susar på i hundranittio och tusen måsten, krav och borden pockar på uppmärksamhet. Det gäller att ta tillvara på de små guldkornen som till exempel den dör fantastiska himlen som jag och lilla w förundras över på väg till förskolan. Morgonmyset i soffan under det varma täcket innan vi startar vardagen, den där långa kramen från H och den där extra kvarten tillsammans vid middagsbordet, ja ni fattar vad jag menar. Ja, jag vet, jag låter som en gammal skröplig och ensam pensionär "man skall vara glad för det lilla.." och yaddayaddayadda. Det är inte det jag menar utan mer att det ibland hjälper att ändra perspektiv och samla energi från det där lilla för att vardagen skall kännas mycket behagligare.

Inga kommentarer: