onsdag, november 09, 2011

Crime City Love!

Hej bloggellibloggy. Idag är jag på extremt bra humör trots all skit som händer runtomkring mig. Jag skall hämta två fina lampor hos Bobikatten senare i eftermiddag som kommer att passa perfekt när vi har möblerat om i det här förbannade råtthålet och dessutom så har Klara Levin vunnit SVTs pitchpris!  SVTs pitchpris delas ut i samband med dokumentärfilmsträffen M:DOX här i Malmö. Sammanlagt så har åtta olika dokumentärfilmare fåptt chansen att pitcha sina filmförslag för SVT och vinsten undrar ni nu? Inte mindre än 50 000 kronor. Klara håller på och gör en dokumentär om ett par personer i CCR, varav jag är en, och har filmat oss i ett år snart. Givetvis tycker jag att det är helt rätt att hon har fått priset för sitt hårda arbete, det är hon väl värd.


Motiveringen till vinsten löd: Det andra utvecklingsbidraget går till en film som vill tränga in i och skildra en sport som för några unga kvinnor blir till en livsstil där de får möjlighet att bryta invanda mönster och föreställningar. Vi tror att filmen kan ge oss som publik en inblick i en annorlunda gemenskap där vi också får möjlighet att konfrontera några av våra egna fördomar. Bidraget går till filmaren Klara Levin och hennes projekt Crime City Love. Källa: SVT.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan va bra!! Längtar efter att få se den dokumentären!