onsdag, november 09, 2011

Lite kort om helgen

Delar av Team Sweden innan lördagens träning.
Min kropp börjar så sakteliga att hämta sig från helgens träningshelg med Team Sweden. Det var en hård och lärorik helg, minst sagt men det behöver vi. Det är inte många dagar alls kvar nu tills dess att vi åker över till andra sidan sundet och Kastrup för att ta flyget till Toronto och den första världscupen någonsin. Om jag skall vara ärlig så känner jag redan av nerverna litegrann, en sån där kittlande nervositet som bäst kan liknas vid att stå vid en hög klippa och titta ner, precis så känns det när jag tänker på att jag snart skall representera Sverige i ett VM. Vem hade kunnat tro det för ett tag sedan? Inte jag i alla fall. Och det bästa av allt? Vi är verkligen ett lag. Ett lag där alla har sin plats, där alla respekterar varandra och gör sitt bästa - för laget. Det är en fröjd att stå med dessa damer på tracken och jag vet att jag nästan låter lite religiös när jag pratar om det, men vafan, det bjuder jag på.

Inga kommentarer: