söndag, mars 04, 2012

Har återvänt från andra sidan

Alltså den här jävla influensan, jag tror att jag blir tokig. Nu har jag tagit mig igenom det värsta och med mycket hjälp av handsprit och desinfektion så verkar det som att ingen annan i familjen har blivit smittad (peppar peppar..). Febern är i alla fall borta, huvudvärken likaså. Jag har vad som känns som träningsvärk i hela kroppen och kvar är snoret, lite halsont och en jobbig känsla i magen. Jag är inte magsjuk men inte bra i magen alls. Om det har tagit hårt? Det är bara förnamnet. Jag är matt, darrig och känner mest för att lägga mig ner och dö när jag lämnar soffan.

Tröttnade på att ligga nerbäddad igår och klädde på mig och lilla w allt för varma vinterkläder för det rådande vårvädret och cyklade till pepp upp festivalen som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Gogo, Tjutet och JJ höll ställningarna i spinneriet och visade roller derby för alla peppade tjejer som kommit dit, de förklarade på ett pedagogiskt sätt och var väldigt, väldigt proffsiga och efter drygt en och en halv timme så rullade ett gäng tjejer i Paceline och tränade på försiktiga plowstops. Intresset verkar vara enormt och det är alltid roligt! Träffade dessutom en del av tjejerna i Soulsisters (Så. Jävla. Grymma!) och hann prata lite med dem innan krafterna tog slut. Cyklade sen hem och däckade på soffan och insåg att jag under inga som helst omständigheter kan träna idag.

1 kommentar:

Tristessa sa...

Åh vad skönt att komma ut en stund. Jag vill hugga leder och hals av mig, i alla fall börjat jag fundera på om vaccin mot säsongsinfluensan inte är bra ändå, men fast jag inte alls är pigg på vaccin i vanliga fall...men detta är ju så jag inte står ut. Medlidande till dig!