tisdag, maj 08, 2012

Att klippa eller inte klippa?

Jag har sedvanlig hårångest, den är nästan konstant men så här på våren kommer den alltid som ett brev på posten. Jag vill raka mig/klippa av luggen/dreadsen/ ansa, klippa, skära, tunna ut. v a d  s o m   h e l s t bara det blir en förändring. Så känns det. Tur att jag är så trött annars hade trimmern åkt fram för längesedan. ag är äntligen fri från ögoninflammationen! Härligt, nu är jag förkyld istället. Och har ont i halsen, riktigt illa me tanke på att vi boutar Berlin på lördag. Jag gör inte mycket annat än att sover. Och jobbar. Och går ut med Vesslan. Och sover. Och jobbar. Och går ut med Vesslan känns det som. H ligger däckad i influensa och har legat så sedan i lördags. Jag håller tummarna för att han blir bra innan avresa (så att han kan följa med!) och för att jag inte blir sämre. Jag MÅSTE spela.

Nu är det telefonmöte med skridskoförbundet och Swede Hurt som gäller innan jag stupar i säng. Imorgon skall jag berätta om hur mitt första medarbetarsamtal var, om roller derbyfestivalen och om peppen inför Berlinresan. Om jag nu orkar.

Inga kommentarer: