tisdag, maj 08, 2012

Malmö Cup-laget är här!


Ja äntligen har det lottats! Det svenska laget till sommarens Malmö Cup. Malmö Cupen är en del av Roller Derbyfetivalen som Crime City Rollers anordnar i sommar, den 13-15 juli för att vara mer exakt. 


Mad Fish som är den svenska kontaktpersonen lottade i söndagskväll fram de 20 spelare som tillsammans utgör det svenska laget. Jag hade själv också ansökt om att vara med men kom tyvärr inte med detta år, lika glad är jag för det, jag menar, spana in detta laget! Det kommer att bli fantastiskt spännande att titta på deras bouts.  Och med tanke på att jag inte själv skall spela tänker jag sitta med en kall öl  handen (under de bouts jag inte NSO:ar på) och njuta i fulla drag.


Det svenska laget utgörs av:
Mad Fish – Gothenburg Roller Derby
Bobicat – Crime City Rollers
Kamrat Kobra – Crime City Rollers
Hard’Ass-Ice – Stockholm Roller Derby
Swede Hurt – Stockholm Roller Derby
Kix – Stockholm Roller Derby
JJ Fury – Crime City Rollers
Dusty Minefield – Crime City Rollers
Emma Ryssfemma – Stockholm Roller Derby
Arty Farty – Gothenburg Roller Derby
Misse Madskillz – Crime City Rollers
Nørdic Rage – Crime City Rollers
Mrs. Knuckles – Ume Radical Rollers
Cat von Hurt – Gothenburg Roller Derby
One Woman Army – Gothenburg Roller Derby
Tacky Tracktor – Crime City Rollers
Butch Kraschidy – Crime City Rollers
Tess the Mess – Stockholm Roller Derby
Sexual Herr Ass-Meant – Crime City Rollers
The Incredible Fox – Västerås Roller Derby
Tycker att det är fantastiskt att det är så många ickeboutande tjejer med från CCR som skall spela sina första matcher här på hemmaplan i sommar.  Allt som allt har över femtio personer ansökt om att vara med, tänk vad derbysverige växer. Det gläds jag verkligen åt!

1 kommentar:

jeanette sa...

Åh! Underbara Incredible Fox från vårt Västerås Lag! Ser fram emot denna derbyfestival hemskt mycket! :)