söndag, maj 20, 2012

Derbyfria helger

Det här med derbyfria helger är faktiskt helt fantastiskt när det gäller ens sociala liv utanför derbyn. Med ens sociala liv så menar jag mitt. Denna helgen har jag hunnit dricka öl med Smärta (välkommen hem, Crime City har saknat dig!), Evil och Muffa. Jag har varit i Köpenhamn, hunnit med ett offskate pass, haft filmkväll och jobbat med saker till skridskoförbundet och lapat sol hela förmiddagen.

Tidigare tränade vi söndagar 12-15 vilket gjorde att i princip hela söndagen försvann, ett tag var det så illa att vi faktiskt tränade fredagskvällar 18-21 och lördagar 15-18 också. Då hann jag verkligen inte med någonting alls. Jag mådde ganska dåligt då. Det är inte lätt att balansera familjeliv med derby, att välja är inte lätt och det dåliga samvetet gör sig ofta påmint över att man felprioriterar. Jag känner att jag räcker till nu på ett helt annat sätt till skillnad från tidigare då min familj var besvikna på mig därför att helgerna försvann och mitt lag ansåg att jag inte prioriterade derbyn tillräckligt.

Jag vet att det är få derbyligor förunnat att kunna vara kräsna med träningstider. I CCR kan vi det inte heller, trots att Malmö stad gillar oss. Jag vet också att många ligor inte får halltider alls eller timmar på helt omöjliga tider, så är det inte för oss. Vi har nu under sommarmånaderna endast träningar under vardagsveckorna och det passar mig som handen i handsken för tillfället för damn vad skönt det är att tillbringa helgen tillsammans med människor en kan välja och att kunna vara utomhus.

Inga kommentarer: