söndag, maj 27, 2012

En skavande känsla

Det har inte hänt så mycket här, jag har ingenting att skriva. Jag gör ingenting, det händer ingenting och det är ingenting som känns helt hundra, rätt. Allting skaver litegrann. Kläder, tankar, känslor, aktiviteter, det är ingenting som klaffar. Eller ja, det är faktiskt precis så det känns. Jag vet inte vad det är som är fel bara att det inte känns rätt och det suger verkligen. Jag har tappat derbyeppen, sommarpeppen, lägenhetespeppen, all pepp.

jag har börjat att lära mig känna igen mönstren, identifiera dem men jag vet ännu inte hur jag skall hinna bromsa innan det går får långt, jag borde lära mig det snart, jag är ju vuxen. Jag vet så väl, detta kommer alltid, H har åkt till Tyskland för jobb och jag vet, jag vet, jag vet. Det blir alltid såhär. Och jag vet, jag vet, jag vet, det går går alltid över. Efter ett tag.

Det blir bättre. Kanske inte så fort som jag vill, men det blir bättre. Snart hoppas jag. Jag vill verkligen vara peppad, på livet, derbyn, på allt. Jag borde vara det, vi har ett bout snart, mina lagkamrater är fantastiska, jag har världens bästa familj, fina vänner och ja, listan är så jävla lång. Men ändå, allt detta skavande och en känsla av att inte passa in.

Inga kommentarer: