onsdag, mars 09, 2011

Dagens blockmongo

Snart är även denna veckan slut och trot eller ej - jag har överlevt! Fyra veckor kvar på Sofia sen är min tid där förbi, det känns lite konstigt och vemodigt men ack så skönt på samma gång. Idag spenderade vi förmiddagen på Malmö konsthalls öppna verksamhet och kidsen fick arbeta med färger och stafflimålning, det gick över förväntan. Dagens ris går till blockmongo till busschaufför som glömde stanna vid vår hållplats och som sen fick frispel när jag bad honom att stanna bussen. Inför mina kids (iklädda förskolevästar och exemplariskt uppradade, tysta som små ljus i främre delen av bussen) började han gorma om att jag minsann tryckt på knappen för sent (efter hållplatsen) att sådana som jag lever på bidrag och inte kan ta hand om barn, att han hatar barn, att nästa gång då kan vi gå hela vägen för han vill inte ha oss där och sådär gick han på i all evinnerlighet.. Utan att stanna bussen så det blev en fin halvtimmespromenad tillbaka till förskolan. Nåja. Snart är det lördag och ni glömmer väl inte bort vad som händer då??! Just det. På lördag är det Sveriges första bout. Svensk roller derby när den är som bäst. Malmös Crime city rollers mot stockholm roller derby. Peppen är total!! (jag blir nervös så att jag skakar bara av att skriva o det)

Inga kommentarer: