lördag, mars 19, 2011

derby v.s. derby

Idag är det Derby, Malmö FF -Helsingborg på hemmaplan. Avspark 15:15. Då är jag i Limhamn och rullar.. Jag missar ett Derby på hemmaplan, till förmån för annan derby visserligen.. men ja.. Nu närmar våren sig och det betyder fotbollssäsong med den blir intressekonflikten ett faktum. 

Allsvenskan 2011 drar igång lördagen den 2 april.  Då är jag i Limhamns sporthall och svettas. Söndagen den 3 april klockan 16:30 spelar Malmö FF sin första allsvenska match för säsongen, mot Trelleborg, i Trellehulla. Träningen slutar 15:00. Det finns inte en chans att jag hinner dit.. och så ser det ut för resten av säsongen.

Missförstå mig rätt mina vänner, det är inte så att jag gnäller, det är bara det att jag har gjort ett val som förändrat mitt liv, min livsinställning och som ibland känns lite vemodigt. Själva bselutet är taget sedan en tid tillbaka: jag väljer att satsa på roller derbyn. Och jag satsar av hela mitt hjärta. Däremot så får det vissa lite mindre roliga konsekvenser, som att jag knappt kommer att kunna gå på en enda fotbollsmatch, 2011 blir det inget årskort och om sanningen skall fram så känns det lite sorgligt. Den tiden jag lägger ner på roller derbyn måste tas från annat och det är jag villig att göra men jag måste få sakna det ibland.

(bilden är lånad från mff.se)

Inga kommentarer: