söndag, mars 20, 2011

Jag visste att det var någonting..

Jag visste att de var någonting jag glömt, förträngt, skjutit på.. 

Och som en käftsmäll slog det mig igårkväll. På torsdag är det sista examinationen i vårterminens första delkurs och jag som knappt har öppnat böckerna, än mindre läst. Jag har gett mig själv derby förbud fram tills dess att alla inlämningsuppgifter, portfolioanalyser och tentor är avklarade. Inga derby-bloggar, inga videor, inga regelpluggarpauser, inget taktikfunderande.. Men det är så svårt, min hjärna är ständigt ockuperad och alltid denna krypande, sprittande känsla i fötterna. Jag klev upp i morse med huvudet inställt på studier - jag läser kursbeskrivningen, igen, för vad som känns som tusende gången och lägger den ifrån mig. Igen. En kopp kaffe? Ja okej. Nya worddokument öppnade, döpta och sparade, sidhuvud och rubriker satta. Det ringer på dörren och det är fågeln och grannen. FIFA 2010? Ja okej då. Men bara en match. Lilla W låter pipipippiiiiiipipiiiiip och ögonen är stora som tefat, tindrar som bara barnögon kan. Tre matcher senare och en trött men lycklig lilla W är det dags för lunch.efter luncch sover W. Då ska jag plugga. I bakhuvudet så vet jag att Glasgow - central city rollergirls boutet börjar kvart i två och sänds på DNN. Europeisk roller derby i realtid. Fan, det är inte ofta en får chansen. Jag pluggar ikväll,okej? Jag skall bara titta litegrann och sedan leta upp självdisciplinen.



Inga kommentarer: