tisdag, juni 07, 2011

Sista portfolioanalysen..

Sitter med sista portfolioanalysen för den här terminen.. åh så skönt tänker du. Om sanningen skall fram är det mest ångest. Ångest över att inte hitta pluggpeppen, motivationen till att läsa någon kurslitteratur och till att skriva. Vad skall jag med en utbildning som inte ger mig lärarlegitimation och behörighet i framtiden? Med CSN-lån, fyra år till ingen nytta såvidare jag inte pluggar mer. Åh, jag orkar inte riktigt mer. Sista kraftansträngningen nu. /Svammelmaja som kommer att förklara det där med behörighet och lärarlegitimation i ett kommande inlägg under sommaren.. om det nu skulle finnas någon som är intresserad därute.

5 kommentarer:

Anonym sa...

anmäler intresse!

Nancy sa...

Sitter i samma sits som du, har 5.5 års gymnasielärarutbildning och 1 år masterutbildning men det blir inget lärarleg alltså är jag på sin höjd kvalificerad för ett jobb på ICA. Känns skitbra. Eller inte. Åh the angst. Inte minst sagt när CSN vill ha sina pengar varje kvartal.

Zahra sa...

vilket program läser du? jag trodde inte heller jag skulle kunna söka om lärarleg eftersom jag läser till fritidspedagog, men tydligen ska det gå ändå. om nu inte skolverket ångrar sig & mah ljugit för mig. vilket är ganska troligt iofs.

Nancy sa...

XX> Jag förstod det som att man kan inte ansöka om lärarleg om man inte har jobbat ett fullt läsår (jag tog examen vt 2008) och har vikarierat samt jobbat andra jobb innan jag började min masterutbildning ht 2010. Och i och med att jag inte har jobbat tillräckligt många timmar som lärare så skulle jag få behöva göra ett introduktionsår innan lärarleg (enligt skolverkets infosida) - finns det någon kryphål jag har missat? (Jag läste på Göteborgs universitet, gymnasielärare, sv/sam)...

Zahra sa...

nancy; ja, så har jag också uppfattat det. vet inte hur det ligger till. jag kommer ta examen ht 2012 & kommer i vilket fall som helst behöva göra introduktionsåret. det som suger är ju att man måste ha en heltidstjänst i ett år, inte det lättaste att få som nyexad kanske..