torsdag, juni 09, 2011

plugg till förmån för annat..

Ibland får drömmarna stå åt sidan för verkligheten, som idag. Och jag verkligen hatar det. Jag tänkte att jag skulle ta mig ner till Stapeln och den utomhustrack som Malmö kommun ritat ut åt oss där till klockan åtta i morse men satt istället som klistrad vid datorn.. Fenix och Swede drog ihop ett event om lite speedskating på morgonkvisten, och om det är någonting jag verkligen vill bli bättre på så är det att få upp farten och att växla tempo mellan korta snabba och långa strides. Men tyvärr sitter jag här, vid datorn och skriver, skriver och skriver - portfolioanalysen skall vara inne vid fem idag och jag är inte på långa vägar färdig. Det är bara att konstatera, det är inte lätt att plugga när man är ensam, med små barn och utan barnomsorg. Tur att jag snart har sommarlov (läs är föräldraledig) då skall jag göra allt det där jag inte hinner och orkar med på grund av alla måsten. Dessutom kan jag knappt vänta på att mitt dåliga samvete skall gå över, jag har konstant dåligt samvete över att jag prioriterar derbyn framför skolan och allt plugg. 

1 kommentar:

Swede Hurt sa...

det var vattenpölar på banan så det var svårt att göra så mycket