onsdag, juni 22, 2011

onsdagsfys

Antingen så börjar vi dagarna såhär, eller också så avslutar vi dem med lite fys hemma på vardagsrumsgolvet. Armhävningar, situps, squats, pull-ups också masken och lite burpees (när grannen under inte är hemma..) Det känns så jäävla motigt varje gång när jag skall till att börja men när det är klart så känner jag samma stolthet varje gång. Jag måste bygga muskler för att bli en bättre derbyspelare, jag måste träna kondition för att bli en bättre derbyspelare och det finns ingen bättre tid att börja än nu. Att jag sen blir påhejad av lilla W gör faktiskt saken betydligt lättare..

 Vad vi gjort mer idag? Lagat mat till Dusty, städat hela lägenheten och tvättat. Mindre styrelsearbete än vad som borde blivit gjort, mer livsnjuteri. Nä, om man skulle ta och ta tag i det där sista styrelsearbetet och sedan krypa ner i sängen bland krispiga nytvättade lakan för att ligga och lyssna på lilla ws andetag innan sömnen kommer och tar en. Jo, så får det bli. Det är en stor dag imorgon, jag skall göra något som jag tycer är värre än att gå till tandläkaren, nej, jag skall inte till gynekologen - gissa igen.

1 kommentar:

Mia sa...

Tusan vad duktig du är med träningen! Heja, heja! :)