onsdag, december 21, 2011

Lördagens hjulbout


Ja i lördags var det då hjulbout.  Vi vita snowrollers tog oss an the nissez i Heleneholms sporthall som var fullsatt och packad till bredden. Ivriga besökare tvingades att vända i dörren på grund av biljettbristen. Det blev (som väntat) en mycket, mycket jämn match med slutresultatet 116-106 till oss.  Efteråt gick vi hem till mig och H för bubbel och glöggmys innan vi entrade efterfesten på Bodoni.

Jag hoppas innerligt att hjulbouten och den efterföljande festen blir en årlig tradition  i Crime City. Nu skall jag försöka att vila upp mig lite från derbyn, det behövs för det har sannerligen varit ett mycket hårt år. Kanske blir det lite mindre derby här nu under ett par veckor men den andra januari är vi igång med träningarna igen.

Och ja, just det, jag blev framröstad till MVP tillsammans med röda lagets jammer Curly Håår. Åh vilken ära!

Inga kommentarer: