torsdag, juli 29, 2010

Det har varit en jävligt lång dag idag. En bra dag, men lång. I förmiddags mötte jag och lilla W upp Anna och Sanna för fika och tidig lunch. Den sistnämnda av dom två donnorna hade precis varit på ultraljud och Anna är höggravid så att det skriker om det så det blev mycket bebisprat, en del gravidäckel och funderingar kring livet som förälder. Innan jag blev mamma så lovade jag mig själv att aldrig bli en sådan som sitter på café och snackar bebis, amning och föräldraskap. tji fick jag, big time - tillsammans med hjärtegryn som dessa donnor kännas det bra att diskutera sådant. Eftermiddagen bjöd på ryggknyt för första gången (!!!!) långpromenad med vesslan och sorterande och städande i lägenheten. Jag är i desperat behov av förvaringslösningar, lägenheten fullkomligen dräller av urväxta kläder, pysselgrejer, foton, böcker och pennor och jag känner mig helt lost. kanske har du ett tips eller två att komma med? Satan vad skönt det känns att för en gångsskull inte behöva ägna kvällen åt plugg (vad gör man när man inte pluggar och inte kan lämna lägenheten för att bebis sover?).

Inga kommentarer: