söndag, juli 18, 2010

Idag var ingen bra dag. om det beror på värmen, det ambivalenta vädret, sömnbristen, käsnlorna eller något annat orkar jag inte riktigt gå in på närmre här. jag gick till glassfabriken och träffade lisa, vi köpte hundmat och på vägen hem så strosade jag genom villakvarteren på seved och sofielund. ni vet de där vackra områdena med en massa fina hus i olika former och färger, där blommorna prunkande sträcker sig över kullerstensgatorna och stockrosorna når taknockarna? skoja min dojja om det är tom min dröm att bo säe någon gång. helst inflyttning igår. förutom hundmatsinköpet har jag hunnit med att skriva klart texten om kodväxling, laga middag, baka havreflarn som tyvärr inte blev som dom skulle och titta på den där nya alice i underlandet filmen. nu skall jag krama på hjärtat, vi har fem dyrbara dagar tillsammns innan han åker och jobbar. fem dagar som tyvärr inte bjuder på något badande tack vara algblomningen.

Inga kommentarer: