torsdag, december 02, 2010

Avokado och Vörtbröd var en frukosthit.

Till höger i bild: bästa bebistvättaren i staden i söder där hatet glöder, ever.
Okej, vi peppar på det här fina humöret lite till, helst hela dagen för dagen idag kommer att bli en lång dag. PLugg, plugg och mer plugg i grupp står först på schemat och sedan blir det filmkväll hos världens bästa Rosa Ponny. När dagens gruppuppgift i matten är avklarad så har jag enbart ett större paper kvar + salstentan i januari kvar i den kursen! Dagen idag kan bli precis hur bra som helst med andra ord.

Resterande plugg som MÅSTE vara klart innan 7 januari 2011:
  • UNDERVISNINGSPLANERING TEMA TRÄD/natur, är halvfärdig, har diskussion + analys och lite referenshantering kvar.
  • HEMTENTA i no-kursen, 8-21 december. 
  • lektionsplanering och matteundervisning utifrån en barnbok
  • Hur mycket matteplugg som helst inför salstentan.
Okej gott folk, har ni dött tråkighetsdöden? Inte meningen men nu har jag berättat för er vad det är jag måste göra, nu vet ni det. Nu tjatar ni på mig, varje gång jag faller tillbaka i mitt strutsbeteende så säger ni åt mig, på skarpen. Okej? Jag måste klara detta annars spricker hela familjeplaneringen och jag vet inte vad jag tar mig till. När allt ovan är fixat så skall jag bara ro i land en muntlig redovisning av matte-kursen, en i no-kursen och den där förbannade mattesalstentan som jag drömt mardrömmar om de senaste månaderna. Ni måste tro på mig för jag har stora problem att göra det här i min ensamhet.

3 kommentarer:

LadyAngore sa...

You can do it!!!!
Kör hårt, snart är det över. :)

Mirijam sa...

Jag tror att det är bra att blanda kulsaker med måstesaker, så att man inte blir helt bananas av att ha så mycket att göra.
Och så lära sig att släppa måstesakerna när man gör kulsakerna, så att man är närvarande med det man gör, annars tar alla måsten överhanden.

Ska bli skitskoj ikväll!

fisa sa...

vi får ta tag i den där matten. det kommer gå bra. ska vi planera in lite pluggtillfällen nästa vecka?