onsdag, december 22, 2010

Karl-Marx-Stadt

Saker och ting är sig likt här i Karl-Marx-Stadt, både på gott och på ont. Sist vi var här jagade vi runt i timmar efter en tandläkare, det slutade med tre tandläkarbesök och en tand som inte gick att rädda för Hs del, igår jagade vi runt efter en akutläkartid, det är nästan, men bar nästan lika svårt att hitta en läkare när man behöver det här i Tyskland som hemma i Sverige. Efter ett gäng timmar lyckades vi dock få tag på en som konstaterade att H har en kraftig halsfluss. Så.jävla.typsikt. Men  nu kan saker och ting bara bli bättre.

Jag, W och allas vår Marx. Hotellet är sjukt lyxigt och utsikten superb, nittonde våningen är fin. Bortsett från att jag hittat ett fint kafé med sojalatte så har jag även lyckats hitta ett par sjukt fina innetofflor och spacers till kullagerna i mina rullor. Ikväll planerar vi att hälsa på lite fina människor och jag tänkte bli lite smålullig på glühwein på den fina weihnachtsmarknaden och peppa julstämningen. Imorgon drar vi till rådhuset och brottas med de tyska myndigheterna, hav förbarmande. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Där har jag varit! Så klart..va ju tvungen att hälsa på marx när jag va där ;-) Men du minns att jag sa att det fanns ett ställe som hetter svenska pizzor, den ligger jätte nära där! Längs med gatan som marx står vid, Om den finns kvar eller dom kanske gav upp svenska pizzor..annars borde ni gå dit ;-)

Ha det så jätte bra i tysklandet!
Thina

Morrica sa...

Härligt att se er, och skönt att ni har ett underbart ställe att bo, det betyder mycket. Godjulkram till alla!