måndag, april 30, 2012

Trevlig överraskning.. NOT!

Åh härliga måndag! Vaknade och konstaterade att jag fått lilla Ws ögoninflammation. Gick till jobbet trots allt. Jag är ju inte sjuk som i sjuk men blev hemskickad när ögat började svullna på ännu mer. Klokt tror jag - det smittar tydligen hur lätt som helst - men det suger verkligen. Ringde vår fantastiska vårdcentral och bad om råd samt ville boka tid för medicinering, fick ett blankt nej då det är egenvård i minst fem dagar innan man får komma till. Frågade, med lugnet i behåll, hur det funkar att ha egenvård på en sådan här infektion när jag inte får lov att arbeta på grund av smittorisken och det krävs sjukvårdsintyg för så lång frånvaro. Sköterskan upplyste mig snutigt om att det inte var hennes problem alls och jag tappade fattningen litegrann.  Ibland älskar jag Sverige och vår sjukvård.. H jobbar hemifrån idag och kan inte titta på mig utan att börja skratta. Han har döpt om mig till Rocky och nynnar på ledmotivet till filmerna så fort han får chansen. Jag älskar verkligen den där mannen.

Inga kommentarer: