onsdag, augusti 22, 2012

Att summera helgen

Helgen var utmattande men helt fantastisk. Jag åkte till Västerås, eller ja, Hallstahammar för att coacha tillsammans med Muffa. Tåget körde in på perrongen i Västerås 12.30 och tjugo minuter senare sladdade Foxen in på parkeringsplatsen till en extremt charmig jympahall med halt trägolv och 26 förväntansfulla derbytjejer. Ubder lördagen körde vi fem timmars onskate och två timmars offskate med fokus på basic skills och väggar. Efter avslutat pass blev det öl och stughäng innan jag stupade tidigt i säng för att vakna fräsch som en nyponros och peppad inför ett nytt skatepass med fokus på packwork och kommunikation.

Jag är djupt imponerad av alla som deltog i bootcampet, alla som pushade sig så hårt och såg till att ligga i sina learningzoner under mer eller mindre hela helgen. Att coacha tar mycket energi, det skall skrivas träningsupplägg, en måste vara så närvarande under passen och helst av allt så skall alla känna att de fått någon användbar feedback och konstruktiv kritik men det är helt klart värt det, särskilt när en får träffa så fantastiska människor som i helgen. Och med en menar jag jag.

Som vanligt så bjöd Sj på totalfiasko tågförseningar på timmar på grund av datahaveri och människor på tågen. Som tur är hade Muffa med sig sin dator så att vi kunde titta på bouts och slå ihjäl lite tid. Först ut var Finland Sverige från världscupen i vintras, fyfan - ren pch skör ångest. Jag har aldrig innan och aldrig efter spelat ett så katastrofalt dåligt bout. Som jag skämdes bör jag tittade på det, tur för mig tittade vi även på Crime City Rollers mot Vagine Regime Nordic från Derbyfestivalen vilket fick mig att må lite bättre.

Helgen och jobb sätter sina spår. Träningen också, vi har haft tvådagarstryout och minimum skills denna veckan och idag är det onsdag. Jag är trött så trött, trots att jag inte varit med på allt. Jag orkar knappt hålla ögonen öppna men får ingen ro att slappna av, flytten snurrar, framtiden snurrar, viljor snurrar.

Inga kommentarer: