fredag, september 10, 2010

Fredag..




Utsikten från Min studieplats vid lunchen idag, biblioteket. Två heldagar på orkanen, igår från åtta till sex och mellan nio och fyra idag har satt sina spår. Aldrig har jag haft så spända bröst som nu och huvudet snurrar av mattetal och naturorienterade ämne så att det går runt runt runt och runt. Jag är helt slut.


Att vara ifrån lilla w Så många timmar ha varit både lättare och svårare än vad jag föreställt mig. Sedan hans födelsedag har vi tidigare bara varit ifrån varandra i tre timmar. H och lilla ws relation är starkare än någonsin efter idag och igår och det känns så obeskrivligt skönt, vad som är mindre bra är att H blivit jättesjuk och nu ligger nerbäddad. Det måste ge med sig under natten för imorgon kväll åker han tillbaka till Tyskland för att arbeta. Jag kokar te, erbjuder fruktsallad och aspirin och en famn att krypa upp i under resten av kvällen och lägger alla andra planer på hyllan.

1 kommentar:

Ljuva duvan sa...

riktigt snyggt hår där!