fredag, september 24, 2010

svampigt värre

onsdagens skörd, kremlor, taggiga röksvampar och olika soppar.
 jag <3 hösten, att leta bärnsten, plocka svamp och jaga efter björnbärssnår. jag sitter och väntar på att lisa skall komma hit och om ett litet slag så kommer mamma, tanken är att vi skall åka och plocka svamp. vi får väl se om turen är på vår sida.  jag hoppas på soppar  mängder och en och annan blomkålssvamp men tyvärr tror jag att det sistnämnda är ett önsketänkande. plockar du svamp? om så är fallet vad plockar du helst? 

jag önskar mig en riktig svampkorg med olika fack, en ihopfällbar svampkniv och ett par gummistövlar.

2 kommentarer:

LadyAngore sa...

Jag har aldrig plockat svamp. Och kan nog räkna på en hand hur många ggr jag varit i en skog. Men jag äger ett par gummistövlar & är mer än gärna på nästa år. =)

Aloha Riot sa...

du det låter helt suveränt! jag är inte heller så van svampplockare men lite kan jag. det är mest skönt att komma ut..