onsdag, september 29, 2010

köksfix

shit pommfritt för att uttrycka sig som när man gick i lågstadiet vad jag har varit dålig på att uppdatera här. det händer mycket nu. jag drunknar i skolarbete, plugg och tentaångest. hinner inte mer än att stiga upp och göra alla måsten sen är dagen slut, barnsäkringsprojektet är i full gång och i måndags kom världens bästa pappa hit och hjälpte mig att fixa lite i köket. 
 
Föresäll er mer belysning under köksskåpen, vita luckor på skåpet närmst väggen och det hitersta, en vitrinskåpslucka på det andra åttioskåpt och det sista öppet. Också likadana handtag då. Det kan väl bli bra? Förvaringen är sjukt välkommen, det är i alla fall en sak som är säker.

Jag vill så mycket men tiden räcker inte till, inte orken och inte pengarna heller för den delen. Jag vill åka rullskridskor hela tiden och inte behöva missa en enda träning, svettas, skratta och utmana mig själv tillsammans med de coola tjejerna i crime city rollers, tatuera mig, handla nya kläder och ordna lägenheten på riktigt. Resa bort tillsammans med H och bara ta en paus från skolan, segla på de sju haven och bara följa mitt hjärta men riktigt så fungerar det tyvärr inte. I väntan på Lotto-vinsten nöjer jag mig med att ligga på soffan och snusa lilla w i nacken och begrava fingrarna i vesslans päls och tanka trygghet, att vila eftermiddag är underskattat.

2 kommentarer:

Thulsa sa...

Vilken skillnad, tror det kommer bli helt überbra när du gjort i ordning skåpen. Och va snyggt det blev på den andra väggen när du fick upp hyllorna!
När jag sdan läst resten av din test så kan jag inte mer än säga att jag känner igenom till 100%. Vad gällande CCR, att fixa iordning i hemmet och att vinna på lotto hade ju inte vart helt fel. och tatuera mig, gu va jag längtar efter det!!! Men finns aldrig några pengar att spara just till det ändamålet.

Aloha Riot sa...

tack! ja visst blev skillnaden stor, får bara hoppas nu att H gillar det när han väl kommer hem, tror att han är lite skeptisk..
visst är det surt, att det är just pengarna som allt skall fallera på. satt och peppade inför tatueringsmässan i helgen tidigare idag och insåg sen att det kostar 170 för en dags inträde. det är ju helt hutlöst!

ska du träna ikväll?