torsdag, oktober 20, 2011

godmorgon vin

Jag undrar vad förskolepersonalen tror om mig. Jag hoppas att jag inte luktade vin imorse när jag lämnade, drack min första klunk innan klockan sju.  Det var ofrivilligt men ändå. Satt och skrev examensarbete och drack vin ur kaffemugg till sent inatt, vaknar med grusiga ögon och en stresskänsla i kroppen långt innan det ljusnar. Lilla W sitter i soffan och dricker välling som varje morgon, jag sätter mig vid datorn för att se om handledaren hört av sig. Ser fram emot dagens första kopp kaffe och tar en rejäl klunk. Åh fyfaaan. Det är ett misstag jag skall försöka att undvika igen. Så undrar ni säkert varför jag drack vin ur mugg igår och inte glas på fot? Har hon börjat skåpsupa tänker du och svaret på frågan är nej. Det är bara så att jag inte vågar ha sköra glas på fot i närheten av min dator. Framförallt inte när jag har böcker, papper och anteckningsblock precis överallt. Sådana risky business är ingenting som den här damen sysslar med.

Inga kommentarer: