tisdag, oktober 11, 2011

Helsinki Updates

Jag lever, det är bara det att det varit lite fullt upp. Sedan jag kom hem i söndags kväll har jag pluggat, pluggat och pluggat lite till, hängt med lillungen hela gårdagen för att ta igen missad tid och pluggat, pluggat och pluggat lite mer. Nu tar jag mig en välförtjänt paus och skriver några rader om Finlandsresan. 

På fredagen stressade jag iväg till Stick it! För att hämta ut våra rykande färska klistermärken. Det gäller att ha framförhållning och som alla ni som känner mig redan vet så är jag verkligen en fena på att passa tider och planera. Ehm. Vilket i praktiken innebar att jag satt och råpluggade fram till klockan elva noll noll i fredags för att sedan inse att jag varken packat, duschat, bytt hjul eller skrivit ut några flygbiljetter. Eller hämtat merch, eller ätit frukost. För att inte tala om att plocka upp om alla dom där grejerna jag lovat Vix att hämta hos Swedevix och leverera till Helsinki och att allt ovanstående borde hinnas med innan klockan ett. Så ja, det blev lite stressigt men tack vare en flängig taxiresa och halvjoggande genom halva stan så hann jag i tid till Triangelstationen för att möta upp Barfy, Packman och Fenix - och väl där visade det sig att alla andra också skulle ta samma tåg som vi så det blev hur bra som helst till slut.

Förväntansfulla Fenix och Team Sweden Filmteamet på väg till Helsinki


Finland, eller Helsinki rättare sagt har verkligen visat sin bästa sida för oss. Jag hade höga förväntningar men har nte blivit besviken en endaste liten gång. Det var längesedan jag hade så roligt som den här helgen. Jag har träffat gamla kära vänner, umgåts med fina lagkamrater, lärt känna Kallio och Team Finlandtjejerna bättre, fått mitt livs första MVP-utmärkelse och njutit av höstsolen i fulla drag. Det har varit en omtumlande helg på många sätt och inte helt igenom enkel trots allt men det hinner jag inte berätta om nu för nu skall jag skriva färdigt avsnittet jag håller på med och sedan hämta lilla w på förskolan. Vi skall till folkets park och hänga med Fenix och Pooky!

Svettiga pads hemma hos Udre
 Håll till godo med lite bilder så länge.



Jag och Udre efter det att vi kom hem från efterfesten tidigt söndag morgon. Hon fick utmärkelsen bästa jammer i Team Finland och jag fick MVP i Team Sweden. Lagom glada, fulla och trötta ligger vi och beundrar våra diplom. <3

Fantastiska träbåtar i hamnen



Jag och Masi i hamnen, ett kärt återseende och många skratt. Fy fan vad jag har saknat dig!





Inga kommentarer: