torsdag, oktober 06, 2011

I've got a pistol, all you've got is a knife

Också kom hösten. Regnet piskar mot fönsterrutorna, jag dricker kardemummakaffe och lägger rad efter rad av akademisk text bakom mig. Det har vänt nu, det går sakta men säkert åt rätt håll. Jag småfnissar för mig själv när jag gör mentala anteckningar inför analaysen, skriver versaler på postitlappar som jag sätter lite varstans i lägenheten.


Det är inte meningen att alla skall förstå och det behövs inte heller. Idag saknar jag två personer lite extra mycket. Kan inte låta bli att drömma mig bort till helgens bravader och boutande. Tänk vad ni gjort med mig. Ett par sidor akademisk text till, lite debatterande om skolvärlden och försök till att ta tag i den där haltande utbildningen men sen, sen är det bara jag och derbyvärlden hela helgen.

Inga kommentarer: