onsdag, juli 11, 2012

Att förtydliga saker och ting: hemlighetsmakeriet med derbyn

Bilden är lånad från DerbyNewsNetwork.
 Jag har varit lite hemlig här på bloggen på det senaste, hemlig gällande hur jag mår och hemlig gällande derbyn, hemlig gällande jobb och hemlig gällande semesterplaner. Jag tänkte sätta mig mer och börja reda ut lite saker och ting, dels för er och dels för mig själv. Jag behöver det.

Vi börjar med det här hemlighetsmakeriet kring roller derbyn, det är något av det mest fantastiska och inspirerande hemlighetsmakeri en kan vara med om nämligen, dessutom så är det inte alls hemligt längre. Såhär är det:

Team USA is extremely excited to be traveling to Helsinki Finland to play Team Sweden and Team Finland, back to back, on Saturday September 1st.

This is an extremely costly venture for the players and staff, so here is a shameless plug to help ease the financial burden:
A portion of all Team USA merchandise purchased at
Wicked Skatewear goes directly into our travel fund.
http://wickedskatewear.com/

Without further preamble here are the players that will be donning the stars and stripes again to compete, and these same players will be acting as coaches during the boot camp in Helsinki.

Addy Rawl
Tracy Disco Akers
Bonnie Thunders
Claire D. Way
Donna Matrix
Fisti Cuffs
Joy Collision (Captain)
Juke Boxx
Sexy Slaydie
Smarty Pants (Co-Captain)
Snot Rocket Science
Suzy Hotrod (Co-Captain)
Teflon Donna
V-Diva

Staff:
Head Coach Buster Cheatin
Assistant Coach Justin Campoy
Team Manager Vivien LeighEmOut

Advanced ticket sales are now open, public ticket sales will open Wednesday morning, at 830am ET.

Team USA is extremely grateful to Helsinki Roller Derby for the opportunity to conduct this boot camp on foreign soil, and for hosting these International Bouts.
Japp, Team USA, eliten av eliten i roller derby samanhang kommer till Helsingfors i september, de skall hålla ett fantastiskt bootcamp men också bouta Team Finland och Team Sweden. Bootcampet kommer att vara i två dagar, lördag och söndag och ha beginner, intermediate och advanced-klasser. Under lördagen kommer de båda boutsen att spelas.

Parallellt med detta så har jag på grund av personliga anlednngar hamna ti världens svacka, ingenting har varit roligt, allra minst träningen oh dessutom ha rjag nte hunnt trätna nästan alls, H är borta och då är det svårt med barnvakter. Äntligen, äntligen börjar det vända. Jag har hunnit gå på en del träningar de sista två veckorna och ser så sjukt mycket fram emot helgens Malmö Cup där jag skall spela i laget the Swedish Meatwalls. Har dessutom hittat peppen att börja jogga (endast så smått) och träna offskates också för att komma i form. När jag inte tränar blir jag ledsen och deprimerad, när jag är leden och deprimerad orkar jag inte gå och träna - moment 22, jag vet, nedåtgående spiral, jag vet och nu har den äntligen brutits.

Så så är det med det. Jag och mitt fantastiska landslag skall bouta team USA om mindre än två månader. Innan dess så skall jag ha semester lite till, förhoppningsvis sälja lägenheten, ordna SROC och spela fyra bouts i helgen som kommer. Halp.

Inga kommentarer: