fredag, juli 22, 2011

Dag 4 - Min hobby

Det kan väl knappast ha undgått någon att jag drabbats av en stor passion för roller derby, så man kan väl säga att det är min stora hobby. Ett annat stort intresse är att vara ute i naturen och ta tillvara på vad skog och mark har att erbjuda. Bär och framförallt svampplockning är något som både jag och H diggar och som vi ägnar oss åt så ofta vi kan.

I dagens inlägg passar det kanske också bra att berätta om vad man samlar på? När jag var liten samlade jag på allt möjligt, frimärken, kapsyler, gosedjur. You name it. I vuxen ålder samlar jag på stenar med hål i. På tyska kallas dem hühnergott, hönsgud på svenska och enligt en gammal sägen sägs de bringa tur. Jag trär dem på trådar, gör långa girlanger som påminner mig om alla undebara timmar i vattenbrynet, livets nycker och kanske kanske är det så att det är sant som dom säger, att med hühnergott kommer fru fortuna med turen i sin hand.


Veckans fynd. Samlar du på någonting?

Inga kommentarer: