onsdag, januari 25, 2012

Drömmen om nya skates

När jag började med roller derby hade jag ingen aning om vilken materialsport det var jag gav mig in i. Nu, ett och ett halvt år senare och några erfarenheter rikare så börjar jag inse vidden av det hela. Det finns hjul till alla typer av golv och beroende på temperatur, vikt, slitage och hur man kombinerar dem fungerar de olika. Det finns breda skates, smala, skor som formar sig efter foten, höga skates, låga skates. Truckar, skruvar och muttrar i en blig variation av material och utföranden för att ute tala om toestops, toestops som är stora, små, fyrkantiga, runda, platta, bulliga, färgade, svarta.. Också skydden då, även dessa finns i en uppsjö av märken och utföranden. Hjälmar i olika färger, modeller och tandskydd. Har du testat att försöka prata med ett tandskydd? Just det. Det är svårt - om man i te har ett special anpassat. Sedan finns det annat smått och gott: visselpipor, toeguards, toecaps, skosnören och crashpants. Och sen måste man ha scrimmagelinnen och boutlinnen. Ja ni ser ju själv..

Jag har ett par skates som passar helt okej, eller ja, de är lite breda och känns väl inte helt rätt. Men ändå inte fel.. Men på senaste tiden har jag blivit så jävla sugen på att byta upp mig. Skaffa några riktigt bra skor med aluminiumplattor och nya hjul. Problemet är att jag inte er vad jag skall byta till.. Och jag orkar inte riktigt sätta mig in i det heller..Äh jag åker på mina gamla trotjänare ett tag till - enda anledningen att jag fått för mig att köpa nya är att jag inbillar mig att jag per automatik skulle bli lite bättre. Nä, iväg och träna är det som gäller istället..

2 kommentarer:

Swede Hurt sa...

Jo - jag har ju fortfarande nylonplattor... och jag vet att jag borde ändra... men blir jag bättre för det... kanske... men jag vet inte...

men passa på att prova igenom lite skridkor på Master Blaster shop i Berlin, för jag tror att hon har lite mer av ett lager än vi på SwedeVix har kunnat ha.

Aloha Riot sa...

Jag har faktiskt tänkt göra det, storleksmässigt och modellmässigt men sen vet jag inte. Det är så jävla mycket pengar - tänk om jag köper fel igen..

Vi ses i helgen!