fredag, januari 27, 2012

Busy Bee

Sådärja, nyss hemkommen från några timmars extra vikarierande. Jag kommer verkligen att sakna "min" gamla förskola när jag börjar på den nya anställningen, har fått allt en lärarstuderande kan önska sig av fina kollegor och handledare. Aldrig innan har jag känt mig så välkommen som där och jag tror faktiskt att jag inte alls hade varit så peppad på att arbeta som förskollärare nu om det inte vore för det. Annars då? jo lite stressigt skulle man väl kunna summera det som. Klockan är nu 12:07, 18:00 förväntas jag befinna mig på station triangeln och hoppa på ett tåg till Kastrup för att hinna med flyget till Berlin (jag vet kortflygningar är förkastliga, men att ta bussen gick verkligen inte). Innan jag beger mig tänkte jag bara duscha, skriva ut flygbiljetter, diska, byta hjul, packa all utrustning och växla lite stålars. Sann tidsoptimist? Javisst!

Äh, om jag hinner packa, skriva ut biljetter och hitta lite pengar så är jag nöjd. Det skall bli så jäävla gött att komma till Berlin igen. Åh, det kliar i öltarmen och rycker i derbybenen. PEPPEN ÄR TOTAL!

Inga kommentarer: