söndag, januari 01, 2012

En sån där årssammanfattning..

Jag är så bakis att jag inte orkar tänka och tvn visar bara skit. Jag  har fortfarande inte riktigt kommit över  det där med att mitt långa fina inlägg inte alls vill publicera sig så nu kommer en liten årssammanfattning. Egenhändigt stulen från Mirijam som förmodligen också stulit den någonstans.

Hur har ditt 2011 varit?
Ups and downs. Jättemycket ups and downs faktiskt. En del kriser och jobbiga grejer har inträffat och livet överlag har stundtals varit riktigt, riktigt elakt. Samtidgt har 2011 bjudit på många fina stunder också. Jag känner mig minst sagt lite kluven inför det gågna året. Var det bra eller dåligt? Det var både och och allt möjligt. 

Blev du kär i år?

Inte kär i någon ny, däremot så blev jag ännu kärare i H och mer övertygad om att det är med honom jag vill spendera mitt liv. Trots att tvåsamhet och förhållanden ibland kan vara det jobbigaste och mest röviga som finns. 

Vad önskar du att du gjort mer?

Haft mer tid för familjen och mina vänner utanför derbyn. Såhär i efterhand så kan jag se tillbaka på året som gått och inse att jag nog inte prioriterat riktigt rätt alla gånger. Roller derbyn har fått, ja kanske krävt, väldigt mycket tid och relationerna utanför sporten har helt klart blivit lidande. Jag önskar att jag hade sagt nej mer., varit snällare mot mig själv. Och att jag badat mer i havet men annars är jag nog rätt nöjd.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Tittat på skräptv. Oroat mig över saker som jag inte kan påverka. Hållt på med det där självhatet som stundtals bubblar upp.


Vem har du umgåtts med mest?
H, Vesslan, Lilla W,  mamma och pappa.  Fina Mirijam (trots att vi nästan inte hunnit hänga alls) och Swede. Crime City Rollers.


Bästa minnet från 2011?
Att bli uttagen till Team Sweden, svenska roller derby landslaget.

Är det något du saknade 2011 som du vill ha år 2012?

Supervarm sommar med stekande sol! Tid att ta mitt körkort. Biljett till Rollercon och en lång härlig familjesemester.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och. Jag tror att jag har pendlat ovanligt mycket. Periodvis har jag varit helt avtrubbad nästan och inte känt någonting alls och under andra perioder har jag känt så väldigt starkt. Ups and downs. Ups and downs.

Vem/Vilka saknade du?

Jättemånga. Zandra, min lillebror och många av de vänner jag inte hunnit träffa så mycket. Bilbo, Mange & Anna och Lisa för att nämna några.

Största misstaget?

Att felprioritera, ha så mycket ångest inför examensarbetet i förtid.

Tror du att år 2012 kommer blir bättre eller sämre än 2011?
Det kommer garanterat att bli bättre. Jag vet vad jag vill och jag jobbar för det. Dessutom tycker jag att livet generellt sett tenderar att bli snällare och snällare mot mig.


Vad gjorde dig riktigt glad i år?
Roller derbyn, att jag vågar. Att jag gör, att jag kan. Att jag säger ifrån. La familia.

Vilken var din bästa månad?

Hmm. Det vet jag inte riktigt. jag skulle nog vilja välja lite olika veckor. Battle of the nordic light veckan,  Tiden jag, H och W spenderade i husetvid havet, träningslägerna och World Cup.


Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Ja, absolut. Men inte medvetet. Eller, alltså, jag har gjort mitt bästa men jag hade kunnat anstränga mig mer om du förstår vad jag menar.

Hur skulle du beskriva din stil 2011?

Identitetskris faktiskt mer om det i ett kommande inlägg. Gamla crustpunkstilen med alltför slitna kläder och bandtröjor som inte hänger ihop har mött roller derbyn. Jag har blivit färggladare. Funderar på vad jag skulle vilja uppdatera min garderob med som funkar. Jag vet inte vad jag vill.


Vilka länder besökte du?
Kanada, Frankrike, Tyskland och Finland tror jag.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

Jag hoppas att jag är snällare mot mig själv och en massa andra saker som jag inte vill jinxa och därför inte vill skriva om här. Om jag får önska så har varje dygn 36 timmar istället för 24. Okej?

4 kommentarer:

Swede Hurt sa...

det har varit ett fint år att få lära känna dig!

Aloha Riot sa...

Jag kan bara säga detsamma!

Swede Hurt sa...

jag snor den här
kanske man skall börja blogga på svenska igen...

Lotta sa...

Jag har funderat på att starta en renodlad derbyblogg på engelska, mest för att jag tror att det skulle locka läsare.. men resten vill jag skriva om på svenska för att det förlorar mycket i översättningen - min engelska är inte så bra.. mina engelsk/tysksårpkiga vänner som vill läsa det jag skriver på bloggen använder sig redan av versättningsprogram.